A bankszámlanyitások jelentős része az online térbe költözött. A K&H-nál a harmadik negyedévben az összes bankszámlanyitás 33 százaléka digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt - közölte a pénzintézet. Idén szeptemberben egyébként összesen 467 ezer, mobilbankot használó ügyfele volt a K&H-nak, azaz ennyien használták rendszeresen az alkalmazást.

A K&H-nál összesen több mint 20 ezer bankszámlát nyitottak az ügyfelek július eleje és szeptember vége között - vagyis a harmadik negyedév során -, ami 4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

Miért menjünk a fiókba, ha a telefonon is megoldható?

A szóban forgó időszakra jutó bankszámlanyitások harmada digitális úton, a mobilbanki applikáción keresztül történt. Ez egyben azt is jelenti, hogy fokozódott az igény az online nyitásokra.

“Február közepe óta érhető el az online bankszámlanyitás applikáció, amely nagyon népszerűnek bizonyul. Június végéig, négy és fél hónap alatt közel 6 ezer online számlanyitás történt meg. A harmadik negyedévben - azaz három hónap alatt - pedig már inkább a 7 ezerhez voltunk közelebb” - mondta Árva András, a K&H lakossági szegmens marketing vezetője. Hozzátette: “Az online számlanyitásokra vonatkozó adatok meghaladják a terveinket, az év eleji indulástól október végéig több mint 18 ezer számla rajtolt el az online csatornán keresztül.”

Közel félmilliós már a mobilbankos tábor

Az online számlanyitás sikere is hozzájárul a mobilbankot aktívan használó, jelenleg 467 ezres tábor bővüléséhez.

Számuk pedig a digitalizáció térnyerése és az egyre bővülő szolgáltatási paletta miatt várhatóan növekedni fog a jövőben is. A K&H mobilbankján keresztül ugyanis a számlanyitás mellett többek között személyi kölcsönt is lehet igényelni, de a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötésére is használható az alkalmazás.

Borítókép: Getty Images