A lakosság fele felvenne személyi hitelt, ha nagyobb beruházást kell finanszírozni

Kreivich Orsolya
Kreivich Orsolya
Olvasási idő: 2 perc

A 25-54 év közötti lakosság közel fele tervez nagyobb összegű vásárlást a következő fél évben és jelentős többségük úgy gondolja, hogy ezeket a kiadásokat nagyon alaposan megfontolja. Az OTP Bank felmérés eredményeiből az is kiderül, hogy szükség esetén az emberek több, mint fele nyitott arra, hogy személyi kölcsön felvételével finanszírozza kiadásait.

Az Eurostat kimutatása alapján 2021 harmadik negyedévéhez képest a negyedik negyedévben a magyar háztartások rendelkezésre álló jövedelme valamelyest növekedett, míg a megtakarításaik kicsivel csökkentek.

Ugyanakkor a 25-54 év közötti magyar lakosság 47 százaléka tervez nagyobb értékű, 500 000 forint feletti kiadással a következő hat hónapban, derül ki az OTP Bank számára készített friss kutatásából, melyben a lakosság nagyobb kiadásokkal kapcsolatos döntéseit és ezek finanszírozását, valamint a tárgyakhoz való viszonyát vizsgálták.

Megtakarítás kontra személyi hitel

A felmérés eredményei alapján a megkérdezettek jelentős többsége, 80 százaléka, nehezen dönt és alaposan átgondolják az ilyen mértékű kiadásokat. A válaszadók körülbelül negyede (26%) véli úgy, hogy hirtelen keletkezett nagyobb kiadásaik teljes összegét képesek lennének saját megtakarításaikból finanszírozni.

57 százalék nyitott arra, hogy általában, nagyobb összegű kiadások esetén személyi kölcsön segítségével fedezzék a költségeket.

Változatos képet mutat az, hogy milyen beruházást finanszíroznánk a felvett hitelösszegből,

  • a legtöbben személygépkocsit vásárolnának,
  • de jellemző az is, hogy háztartási gépekre,
  • nagyobb értékű bútorokra
  • vagy éppen családi eseményekre (esküvő, temetés)

tervezik hitel felvételét.

„Nagyobb értékű háztartási gépeket az emberek nagy többsége (82 százalék) próbálná meg legalább egyszer megjavítani, azonban ha másodszor is elromlik, már csak az emberek fele vinné el újra szervízbe. Ebből is látszik, hogy vannak esetek, amikor hiába tervezik előre kiadásaikat az emberek egy gyors, megbízható és kényelmes megoldásra lesz szükségük, ha egy hirtelen felmerülő problémát kell megoldaniuk. A pandémia hatására felerősödött a gyorsaság és a digitális ügyintézés iránti igény az ügyfelek részéről a fogyasztási hitelezés területén is. Az OTP Bank mindkét területen az élbolyba tartozik: az online ügyintézési lehetőségek kibővítésével és folyamataink fejlesztésével ügyfeleink igényeit, akár napon belül teljesíteni tudjuk, ezzel támogatva őket céljaik megvalósításában” – tette hozzá Györkei Krisztián, az OTP Bank fogyasztási hitelek termékfejlesztési vezetője.

Bortókép: Getty Images

Segítünk megtalálni a legjobb személyi kölcsönt! Tégy próbára minket! Használd kalkulátorunkat a banki ajánlatok összehasonlításához. Szolgáltatásunk teljeskörű, független és díjmentes.

Ez is érdekelhet