A bank telefonon elérhető ügyfélszolgálata, melynek segítségével az ügyfelek bankszámla műveleteket tudnak kezdeményezni, valamit általános tájékoztatást és egyéb szolgáltatásokat tudnak igénybe venni.
Minden esetben – mielőtt információt kérdeznénk le a banknál igénybe vett szolgáltatásokról, bankszámlánkról – először keresztül kell mennünk a bank igazoltatási rendszerén, ahol a titkos telebankos PIN kódunkon kívül még akár személyes adatokra is rékérdezhetnek (amiket elméletileg csak mi tudunk).
Ha a bankszámlánkkal kapcsolatban akarunk rendelkezni (például betétet lekötni vagy utalni), akkor általában kicsit magasabb költséget számít fel a bank, mintha netbankon keresztül indítanánk a megbízásokat (de még mindig olcsóbb, mintha a bankfiókban papíron utalnánk).
A bankok egy része a Telebank mellett már Videobank szolgáltatást is kínál. Ekkor már olyan személyes kapcsolat jön létre, ahol az élő video beszélgetés miatt akár számlanyitás is intézhető anélkül, hogy a bankfiókot fel tudjuk keresni.