Applikációval és okosórával fizetnek már a fiatalok

Kreivich Orsolya
Kreivich Orsolya
Olvasási idő: 2 perc

Tipp: Bankszámla váltás előtt mindenképp kalkulálj, hogy megtaláld a számodra legjobb számlacsomagot.

A money.hu célja, hogy jól járj! Ezért ingyenesen és regisztráció nélkül összehasonlíthatod kalkulátorainkban a pénzügyi termékeket, és minden fontos tudást, tapasztalatot átadunk cikkeinkben. Szakértőink díjmentesen és személyre szabottan válaszolnak kérdéseidre, segítenek hitel vagy megtakarítás, befektetés témában is.

Elsősorban banki applikáción keresztül vásárolnak azok a fiatalok, akik érintésmentes fizetésre is használják a mobiljukat. A második helyen a Google Pay áll 42 százalékkal, a harmadikon az Apple Pay 34 százalékkal - derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely többek között a 19-29 évesek fizetési szokásait vizsgálta. A budapestiek körében a fintech szolgáltatók megoldásai is népszerűnek számítanak. 

Egyre nagyobb szelet jut a magyarországi piacon az érintésmentes bankkártyáknak, a hivatalos jegybanki adatok szerint az arányuk 92 százalékos az összes bankkártyához képest.

Az érintésmentes kártyaforgalom bővülésében szerepet játszanak a mobiltelefonos fizetések,

ám ezekből többféle van, a K&H ifjúsági indexéhez készített kutatás pedig azt vizsgálta, hogy a mobiltelefonos fizetést kipróbáló 19-29 évesek körében melyik alternatíva a legkedveltebb.

Forrás: K&H

A fiataloknál az applikáció a menő

A felmérés végeredménye szerint

leggyakrabban egy alkalmazást, azaz mobiltárcát használnak érintésmentes fizetésre: 47 százalékuk választja ezt a megoldást.

Gyakoriság szempontjából a második helyen áll a Google Pay 42 százalékkal, a harmadikon pedig az Apple Pay. „A globális megoldások, mint a Google vagy az Apple az egész világon tarolnak, itthon is hónapról hónapra sokszorozódik meg a tranzakciószám és annak mértéke, ami azt jelenti, hogy egyszerűbbé teszi az ügyfelek életét” - mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

A szakember hozzátette: az okostelefonos fizetés mellett az okosórás vásárlások is egyre népszerűbbek. A K&H ifjúsági indexe szerint országosan a fiatalok 12% százaléka használta már okosóráját vásárlásra, míg a K&H ügyfelei körében ez az arány 15 százalék. A jövőben pedig várhatóan ez az alternatíva is nagyobb teret nyer, annál is inkább, mert a K&H szeptember végétől elérhetővé tette a Garmin Pay és a Google Pay okosórás fizetési lehetőséget, amellyel az indulás óta több mint 3 ezer alkalommal fizettek.

A finctech sem áll távol az ifjúságtól

Az is látható a felmérés eredményeiből, hogy a mobiltelefonjukat érintésmentes fizetésre használó fiatalok 23 százaléka használja a fintech szolgáltatók - köztük a Revolut és a Curve - rendszereit. A fővárosi fiatalok körében ezek a megoldások még népszerűbbek, hiszen Budapesten 37 százalék használja a neobankokat, vagyis azoknak az új pénzügyi intézményeknek a megoldásait, amelyek részleges vagy teljeskörű banki szolgáltatást nyújtanak, ugyanakkor fizikai bankfiókhálózattal nem rendelkeznek, kizárólagosan online platformon üzemelnek.

Borítókép: Getty Images