Az MNB mától ismételten lehetővé tette a Magyar Cetelem Banknak a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel (MSZH) forgalmazását, mert immár megfelel a konstrukció pályázati feltételeknek. A bank ugyanis lehetővé tette a teljeskörű online ügyintézést a hitelfelvevők számára.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) vezetői levélben értesítette a Magyar Cetelem Bank Zrt.-t (Magyar Cetelem) a fogyasztóbarát személyi kölcsönére vonatkozó minősítése felfüggesztésének visszavonásáról.
A felfüggesztésről idén júniusban vezetői levélben tájékoztatta a jegybank a hitelintézetet, mert nem felelt meg a pályázati kiírásban szereplő – a minősítés elnyerésekor számára is ismert –, a személyi kölcsönök online igényelhetőségére vonatkozó előírásának. Tekintettel arra, hogy a Magyar Cetelem a jelzett hiányosságot pótolta, azaz a teljeskörű online hiteligénylésre vonatkozó kötelezettségének eleget tett,
az MNB mai nappal (kedden) megszüntette a minősítés felfüggesztését.
A fogyasztóbarát személyi kölcsön minősítés elnyeréséhez a pályázó pénzügyi intézményeknek a velük már szerződéses kapcsolatban álló adósok számára idén április 1-jétől, minden más ügyfél (vagyis az új, a bankkal korábban nem szerződött hiteligénylők) számára pedig július 1-jétől kellett lehetővé tenni a teljeskörű online hitelfelvétel lehetőségét.
A pályázati kiírás alapján az online hitelfelvétel a hagyományos eljáráshoz képest a fogyasztók számára még gyorsabb és olcsóbb folyamatot jelent.
Az online hitelfelvétel esetén ugyanis folyósítási díjat nem számíthatnak fel, és a kölcsönt a hitel befogadását követő 2 munkanapon belül folyósítani kell (hagyományos eljárásnál a díj a hitelösszeg maximum 0,75 százaléka és a folyósítási idő 3 munkanap).
A fogyasztóbarát személyi kölcsönöket itthon így jelenleg 7 kereskedelmi bank, illetve banki fióktelep forgalmazza. Az idei év első hónapjaiban az összes újonnan felvett személyi kölcsön több mint 20 százalékát már a fogyasztóbarát termékek adták.
Borítókép: Cetelem