Indul a játékpiac legerősebb időszaka: a REGIO JÁTÉK adatai szerint a teljes éves forgalom 60 százaléka realizálódik az ünnepi időszakban. A vállalat becslése alapján idén az átlagos online kosárértékük 13 000 Ft, míg a hagyományos bolti beszerzés értéke 9 600 Ft lesz. Friss kutatásukból kiderült, hogy idén karácsonykor sokan döntenek az online és a mobilról történő vásárlás mellett, a legtöbben társas- és kreatív játékot, könyvet, kifestőt és LEGO-t választanak a fa alá.
Akár 20 ezret is költhet együtt anyu és nagyi
A REGIO JÁTÉK friss, 2000 fős mintán végzett felmérése alapján
- a szülők többsége (60%) 10 000 Ft felett,
- a nagyszülők fele pedig 5-10 000 Ft között költ karácsonyi ajándékra egy gyermek esetében.
„Becslésünk szerint a játékpiac éves forgalmának mintegy 60%-a az év végi ünnepi szezonban realizálódik, hiszen ebben az időszakban több és magasabb értékű játék kerül a kosarakba. Idén 20%-os online (13 000 Ft), illetve 10%-os hagyományos bolti (9 600 Ft) kosárérték-növekedéssel számolunk a tavalyi évhez képest” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
A felmérésből az is kiderült, hogy míg a nagyszülők többsége (60%) 2-3 ajándékkal lepi meg unokáját, addig a szülők 70%-a 3 vagy több meglepetést rejt a fa alá. A legtöbben kreatív- és társasjátékot, könyvet és kifestőt, illetve az örökzöld LEGO készleteket keresik az ünnepre.
Nem lesz áruhiány, a karácsonyi készletet már nyáron megkapták
Minden második megkérdezett novemberben, a válaszadók negyede pedig már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra mindössze tízből egy család hagyja a vásárlást. Abban, hogy a többség igyekszik korábban beszerezni a játékokat, a vírushelyzet felfutása és a globális logisztikai problémákról szóló hírek is szerepet játszanak. „A zsúfoltság elkerülése végett valóban érdemes hamarabb megvásárolni a karácsonyi ajándékokat. A játékpiac előfinanszírozott voltából fakadóan azonban attól nem kell tartaniuk a magyaroknak, hogy a játékok beszerzése veszélybe kerül, hiszen az ünnepi árukészlet hozzánk már nyáron beérkezett” – emelte ki a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
Tarol az online vásárlás és a mobilfizetés
A friss kutatásból az is kiderült, hogy
idén tízből hat válaszadó online rendeli meg a játékokat.
Az internetes vásárlás legfőbb hívószavai az ingyen szállítási napok, a kizárólag weben elérhető akciók és a Black Friday, utóbbi már hazánkban is a karácsonyi bevásárlás csúcspontja. „Az egyszerűség, gyorsaság, a sokszor nagyobb választék mellett leginkább az árak könnyű összehasonlítása tereli az online beszerzés irányába az embereket. Emellett a mobilról indított tranzakciók száma is évről évre nő, idén már 16%-kal több rendelés érkezett mobileszközökről tavalyhoz képest” – tette hozzá Gyaraki Dávid.
Ezek lesznek idén a salágertermékek
A REGIO JÁTÉK várakozása szerint a következő termékek tartoznak majd a TOP 10 játékkategóriába a 2021-es ünnepi időszakban:
- Társasjáték, kártya
- LEGO
- Kreatív, fejlesztő
- Autó, jármű
- Baba, babakocsi
- Bébijáték, kellék
- Szerepjáték
- Plüss
- Játékfigura
- Diavetítő, diafilm
Érdemes igyekezni, ha személyi kölcsönre van szükség
Ebben az időszakban gyakori, hogy a vásárlók kölcsönt vesznek fel az ajándékok fedezésére, így nem árt körül nézni a személyi hitel piacon is. Rendkívül kedvező ajánlatokkal találkozhatunk a napokban, ugyanis a lakáshitel-emelkedésekkel ellentétben a személyi kölcsönöket nem érintette a jegybank kamatemelése.
Érdemes azonban igyekezni, hiszen ez a trend valószínűleg nem tart már sokáig, a karácsonyi időszakban már minden bizonnyal a személyi kölcsönöket is utol éri az MNB következő kamatemelése.
Borítókép: Getty Images