Egy friss kutatás szerint a bevásárlóközpontok látogatói egyre tudatosabbak. A megkérdezettek többsége (20%) legalább havi egyszer betér egy bevásárlóközpontba. Nagyjából ugyanennyien hetente egyszer mennek, míg a fővárosban élő válaszadók 14 százaléka mindennapos látogatója valamelyik bevásárlóközpontnak. 

Kiderült az is, hogy a budapestiek elsősorban ruházati/divatcikkekre vadásznak (48%), de sokan érkeznek a tökéletes cipő után kutatva is (36%). Érdekesség, hogy megkérdezettek majdnem fele (40%) csak nézelődik, negyedük viszont szívesen intézi ügyeit a bevásárlóközpontban – áll A bevásárlóközpontok szerepe a 21. században című reprezentatív kutatásban.

Van, aki 40 ezret is költ

A reprezentatív kutatás azt is vizsgálta, hogy mennyit költenek a vásárlók a bevásárlóközpontokban. Ha az élelmiszert nem számoljuk bele, akkor ez az összeg havi 31 850 forintra jön ki. A válaszadók közel negyede (23%) 20-40 ezer forintot szán nem élelmiszer jellegű termékekre, 17 százalékuk pedig ennek a felét, 10-20 ezer forintot hagy a bevásárlóközpontok üzleteiben. A megkérdezettek 16 százaléka saját bevallása szerint havi legalább 40 ezer forintot szán erre a célra.  

Fotó: Westend/Marketing Resolution
Olvasd el ezt is!
A lemaradás érzése egy erős ösztönzés lehet a vásárlásra, de a pánikdöntések helyett fontos higgadtan mérlegelni a helyzetet.

Az akciók miatt megyünk?

Egybecseng ezzel a jelenséggel egy korábbi cikkünk is, amelyben arról írtunk, hogy egy felmérés során a megkérdezettek 53%-a vallotta, hogy az utóbbi egy évben több terméket vásárolt az akciók ideje alatt, mint korábban.

Az akciók alatt leggyakrabban vásárolt termékek kategóriái közé tartoznak a ruházat és cipő, háztartási gépek és sportfelszerelések. Nem igazán jellemző viszont, hogy az akciók során gyerek termékeket, autót és autóalkatrészeket, illetve kisállat kellékeket vennénk.

Forrás: Picodi

Léteznek azonban olyan termékek, amire a magyarok hajlandóak várni a kedvezőbb árért, ahelyett, hogy a kezdeti áron vásárolnák meg őket. Szívesen várunk például egy-egy kinézett ruhára vagy cipőre (91%), háztartási gépekre (88%), kozmetikumokra és parfümökre (84%), vagy akár utazásra, üdülésre is (72%).

Borítókép: Getty Images