Indul a játékpiac legerősebb időszaka: a REGIO JÁTÉK adatai szerint a teljes éves forgalom 60 százaléka realizálódik az ünnepi időszakban. A vállalat becslése alapján idén az átlagos online kosárértékük 13 000 Ft, míg a hagyományos bolti beszerzés értéke 9 600 Ft lesz. Friss kutatásukból kiderült, hogy idén karácsonykor sokan döntenek az online és a mobilról történő vásárlás mellett, a legtöbben társas- és kreatív játékot, könyvet, kifestőt és LEGO-t választanak a fa alá.

Akár 20 ezret is költhet együtt anyu és nagyi

A REGIO JÁTÉK friss, 2000 fős mintán végzett felmérése alapján

  • a szülők többsége (60%) 10 000 Ft felett,
  • a nagyszülők fele pedig 5-10 000 Ft között költ karácsonyi ajándékra egy gyermek esetében. 

„Becslésünk szerint a játékpiac éves forgalmának mintegy 60%-a az év végi ünnepi szezonban realizálódik, hiszen ebben az időszakban több és magasabb értékű játék kerül a kosarakba. Idén 20%-os online (13 000 Ft), illetve 10%-os hagyományos bolti (9 600 Ft) kosárérték-növekedéssel számolunk a tavalyi évhez képest” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

A felmérésből az is kiderült, hogy míg a nagyszülők többsége (60%) 2-3 ajándékkal lepi meg unokáját, addig a szülők 70%-a 3 vagy több meglepetést rejt a fa alá. A legtöbben kreatív- és társasjátékot, könyvet és kifestőt, illetve az örökzöld LEGO készleteket keresik az ünnepre.

Nem lesz áruhiány, a karácsonyi készletet már nyáron megkapták

Minden második megkérdezett novemberben, a válaszadók negyede pedig már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra mindössze tízből egy család hagyja a vásárlást. Abban, hogy a többség igyekszik korábban beszerezni a játékokat, a vírushelyzet felfutása és a globális logisztikai problémákról szóló hírek is szerepet játszanak. „A zsúfoltság elkerülése végett valóban érdemes hamarabb megvásárolni a karácsonyi ajándékokat. A játékpiac előfinanszírozott voltából fakadóan azonban attól nem kell tartaniuk a magyaroknak, hogy a játékok beszerzése veszélybe kerül, hiszen az ünnepi árukészlet hozzánk már nyáron beérkezett” – emelte ki a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

Tarol az online vásárlás és a mobilfizetés

A friss kutatásból az is kiderült, hogy

idén tízből hat válaszadó online rendeli meg a játékokat.

Az internetes vásárlás legfőbb hívószavai az ingyen szállítási napok, a kizárólag weben elérhető akciók és a Black Friday, utóbbi már hazánkban is a karácsonyi bevásárlás csúcspontja. „Az egyszerűség, gyorsaság, a sokszor nagyobb választék mellett leginkább az árak könnyű összehasonlítása tereli az online beszerzés irányába az embereket. Emellett a mobilról indított tranzakciók száma is évről évre nő, idén már 16%-kal több rendelés érkezett mobileszközökről tavalyhoz képest” – tette hozzá Gyaraki Dávid.

Ezek lesznek idén a salágertermékek

A REGIO JÁTÉK várakozása szerint a következő termékek tartoznak majd a TOP 10 játékkategóriába a 2021-es ünnepi időszakban:

  1. Társasjáték, kártya
  2. LEGO
  3. Kreatív, fejlesztő
  4. Autó, jármű
  5. Baba, babakocsi
  6. Bébijáték, kellék
  7. Szerepjáték
  8. Plüss      
  9. Játékfigura           
  10. Diavetítő, diafilm

Érdemes igyekezni, ha személyi kölcsönre van szükség

Ebben az időszakban gyakori, hogy a vásárlók kölcsönt vesznek fel az ajándékok fedezésére, így nem árt körül nézni a személyi hitel piacon is. Rendkívül kedvező ajánlatokkal találkozhatunk a napokban, ugyanis a lakáshitel-emelkedésekkel ellentétben a személyi kölcsönöket nem érintette a jegybank kamatemelése.

Forrás: money.hu

Érdemes azonban igyekezni, hiszen ez a trend valószínűleg nem tart már sokáig, a karácsonyi időszakban már minden bizonnyal a személyi kölcsönöket is utol éri az MNB következő kamatemelése.

Borítókép: Getty Images