Az OTP tartja a tempót a lakosság mobilfizetési igényeivel

money.hu
money.hu
Olvasási idő: 4 perc

Tipp: Bankszámla váltás előtt mindenképp kalkulálj, hogy megtaláld a számodra legjobb számlacsomagot.

A money.hu célja, hogy jól járj! Ezért ingyenesen és regisztráció nélkül összehasonlíthatod kalkulátorainkban a pénzügyi termékeket, és minden fontos tudást, tapasztalatot átadunk cikkeinkben. Szakértőink díjmentesen és személyre szabottan válaszolnak kérdéseidre, segítenek hitel vagy megtakarítás, befektetés témában is.

A pandémia egyre inkább a készpénzmentes fizetés felé terelte a magyarokat, a bankoknak ezért kiemelten fontos, hogy biztosítsák a lakosság ezen igényeit.

A koronavírus-járvány az élet minden területén felgyorsította a személyes kapcsolattartást nem igénylő digitális megoldások, szolgáltatások térnyerését. Vásárlási szokásaink átalakulását jól mutatja, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a magyar lakosság 70,6 százaléka vásárolt online 2021-ben, ami csaknem 5 százalékos bővülés 2020-hoz képest. Az online kasszát használó kereskedők, szolgáltatók mindennapjaiban fontos változás volt, hogy a 2021. január 1-től érvényes jogszabályváltozás miatt biztosítaniuk kellett az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlóiknak, megrendelőiknek, ami szintén ösztönzően hatott a készpénzmentes tranzakciók számának alakulására. A fejlődésben rejlő lehetőségeket számos, a digitalizáció térnyerését támogató piaci szereplő igyekszik kihasználni.

„A digitális pénzügyi szolgáltatások fejlesztésében kulcsszerepet vállaló OTP Csoportnak erőteljesen bővülő, folyamatosan változó piacon kell helytállnia. Az elmúlt években számos újítást vezettünk be, amelyekről büszkén mondhatom, hogy új szintre emeltük alkalmazásainkat, szolgáltatásainkat. A fejlesztések gyors leszállítása, a hatékony működés érdekében vezettük be az agilis munkamódszert, amelynek segítségével még jobb szolgáltatásokat tudunk ügyfeleink számára biztosítani” – mondta Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.

„2021 rekordév volt minden tekintetben, de sikereink ellenére folyamatosan a megújulásra törekszünk, és azon dolgozunk, hogy felhasználóinknak a valós igényeikre szabott szolgáltatásokat biztosítsunk. Hozzáállásunkat és lépéseinket mindig az határozza meg, hogy fizetési megoldásainkkal egyszerűbbé tegyük ügyfeleink életét, mindennapjait. Erre jó példa a SimpleBusiness most induló új szolgáltatása” – hívta fel a figyelmet Benyó Péter, az OTP Mobil Kft. ügyvezetője.

Jócskán megugrott a tranzakciók száma

A Simple megoldások kereskedőkre, vállalkozásokra szabott elemei, a SimplePay és SimpleBusiness 2021-es teljesítménye felülmúlt minden várakozást. A SimplePay-nél a tranzakciók száma egy év alatt 40, összegük közel 70 százalékkal emelkedett. 

A SimpleBusiness négy megoldása mellé a Visa támogatásával érkezik az érintéses fizetés lehetősége, amelyben egy bankkártya vagy NFC alapú okoseszköz segítségével valósulnak meg a tranzakciók POS-terminál beszerzése, telepítése nélkül.

Az új megoldás egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így többek között a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával. További előny, hogy az érintéses fizetés mellett az appon belül az indulás óta biztosított megoldások is elérhetők, így a felhasználók bármelyiket kiválaszthatják a tranzakció lebonyolítására.

Elég egy okostelefon

„A Visa megoldásával a jelenlegi Androidos okostelefonok vagy tabletek érintésmentes terminálként működnek, így nincs szükség további eszközre. Ez a költséghatékony megoldás is része a Visa globális kezdeményezésének, amelynek célja, hogy 50 millió mikro- és kisvállalkozást tegyen digitálisan elérhetővé világszerte. Az érintéses fizetési megoldás segítségével a kereskedők bárhol, bármikor képesek bankkártyát elfogadni, így nem veszítenek el vásárlókat és növelhetik bevételeiket” fogalmazott Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

„A SimpleBusiness bevezetésével egy könnyen adaptálható, egyszerű és költséghatékony eszköz létrehozása volt a célunk. Az új érintéses fizetési funkció (SoftPOS) segítségével sikerült még egy egyszerűen használható, modern megoldást fejleszteni a kereskedők számára. Bízunk benne, hogy ezekkel mi is hozzájárulhatunk a magasabb szintű ügyfélélményhez” – jegyezte meg dr. Al-Absi Gáber Seif az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, üzletfejlesztési és értékesítési vezetője.

Borítókép: OTP Bank