6 dolog, amire készülj, ha az egyesülő MKB vagy Takarékbank ügyfele vagy

money.hu
money.hu
Olvasási idő: 8 perc
A megbízható pénzügyi információkat az economxtámogatja.
Hirdetés

Az MKB Bank és a Takarékbank egyesülésével létrejön Magyarország egyik legnagyobb bankja, a Magyar Bankholding. A történelmi léptékű fúzió miatt lesznek változások, amelyek a ügyfeleket érintik. Ezeket szedtük csokorba a bankok által küldött ügyféltájékoztatók alapján. Az összeállításunkból kiderül az is, hogy mire figyelmeztetnek az MKB és a Takarékbank szakértői. 

Új nagybank jön létre az MKB Bank és a Takarékbank fúziójával: a Magyar Bankholding terveivel összhangban 2023. május 1-jén a Takarékbank beolvad az MKB Bankba. Ezzel lezárul a magyar bankszektor történelmi léptékű, a kelet-közép-európai régióban is egyedülálló fúziója. Az új pénzintézet MBH Nyrt. néven folytatja tevékenységét. Az új nagybank Magyarország második legnagyobb pénzintézete lesz, közel 11 ezer milliárd forint mérlegfőösszeggel, 2,3 millió ügyféllel és több területen piacvezető pozícióval.

1. Lesznek új elérhetőségek

Az egyesüléssel létrejövő MBH Bank Nyrt. ügyfeleinek fel kell készülniük néhány újdonságra.

  • Az MBH Bank központi ügyfélszolgálati telefonszáma: 06 80 350 350,
  • külföldről hívható telefonszáma: +36 1 373 33 99,
  • levelezési címe: 5601 Békéscsaba, Postafiók 521.,
  • központi e-mail-címe: [email protected] lesz.

Korábbi telefonszámok és e-mail-címek sem szűnnek meg közvetlenül az egyesülés után.

Bank felirat bronz

2. A technikai átállások miatt előfordulhatnak korlátozások

Az egyesülés kapcsán technikai és informatikai átállások várhatóak. Az MKB Bank és a Takarékbank 2023. április 27. (csütörtök) és május 2. (kedd) között nem egybefüggően, részleges és teljes bankszünnapokat tart az érintett rendszerek vonatkozásában.

Miután a bankszünnapok időpontja és a 2023. május 1-jéhez kapcsolódó hosszú hétvége egybeesik, az egyesülő bankok ügyfeleinek fel kell készülniük arra, hogy bizonyos szolgáltatásokat csak korlátozottan tudnak igénybe venni. Többek között a bankfiókok nyitvatartási idejében, az elektronikus csatornák elérésében, az azonnali átutalási megbízásokban – mind a küldést, mind a fogadást illetően – leállást, a kártyahasználatban, az internetes vásárlások jóváhagyásában, az ATM-hálózaton történő készpénzfelvételben rövidebb kieséseket tapasztalhatnak.

Az egyesülési hétvége ideje alatt a (POS) terminálokon történő fizikai betéti- és hitelkártyás vásárlás, a kereskedői kártyaelfogadó szolgáltatás (POS, VPOS) zavartalanul működni fog. Az esetleges fizetési problémák elkerülése érdekében azt javasolja a bank, hogy az ügyfelek tartsák maguknál a fizikai (plasztik) kártyájukat.

Május 1-jén 14 órától zavartalanul elérhetővé válnak az elektronikus csatornák. A pénzforgalom, így a forint- és devizautalások küldése és fogadása és a kártyahasználat a megszokott módon fog működni.

A korábbi Budapest Bank ügyfelei április 27. és május 1. között rövidebb szolgáltatáskiesésekkel számolhatnak. Minderről a bankok folyamatosan aktualizált információt adnak a mkb.hu/fuzios-hirek-atallasi-hetvege és a https://www.takarekbank.hu/fuzios-hirek-atallasi-hetvege weboldalon.

3. A számlaszámok nem változnak 

A bank internetes csatornák elnevezése megváltozik az egyesülést követően, ám az ügyfelek fizetési számla-, bankkártya-, hitelkártya- és hitelszámla száma nem változik meg. Ezzel kapcsolatban nincs teendőjük.

A névváltozás miatt a bankkártyákon lecserélik az MKB Bank logóját az MBH Bank logójára és elérhetőségeire, továbbá egyes bankkártyák esetében megváltozik a kártyadizájn és a termék elnevezése is. Ez a változás azonban csak a 2023. május 1. után kibocsátott vagy lecserélt bankkártyákat érinti.

4. Az internetbankokat is érintik a változások

Az MKB Digitális Fiók szolgáltatás 2023. május 1-je után nem működik tovább. A bank kéri Digitális Fiók-regisztrációval rendelkező ügyfeleit, hogy a tárhelyen tárolt szerződéseiket, dokumentumaikat legkésőbb 2023. április 30-ig töltsék le, megőrzésükről másként gondoskodjanak. Az elektronikus formában kötött szerződések és nyilatkozatok elektronikus formában érvényesek, így a bank javasolja, hogy azokat elektronikus formában őrizzék meg.

A Takarék VideoBank szolgáltatásba regisztrált ügyfelek a tárhelyen tárolt szerződéseiket, dokumentumaikat legkésőbb 2023. április 30-ig töltsék le, megőrzésükről másként gondoskodjanak, mivel a szolgáltatás az MBH Bank Videobank rendszereként fog tovább működni, amely egyrészt regisztáció nélkül lesz elérhető, másrészt tárhely funkció nem kapcsolódik hozzá.

A dokumentumok lekérésére 2023. május 1-jét követően (azok jogszabályi megőrzési határidején belül) az [email protected] e-mail-címen biztosítanak lehetőséget.

Elektronikus csatornák új elnevezése 2023. május 1-től

Jelenlegi névÚj, MBH Bankos elnevezés
MKB Internetbank (korábban BB)MBH Netbank (korábban BB)
MKB NetbankárMBH Netbank (korábban MKB)
MKB Mobil App (korábban BB)MBH Bank App (korábban BB)
MKB MobilalkalmazásMBH Bank App (korábban MKB)
MKB (exBB) OpenApiMBH OpenApi (korábban BB)
VideóBANKVideobank (korábban BB)
BusinessIDBusinessID
MultiCashMultiCash
Üzleti TerminálÜzleti Terminál
Takarék NetbankMBH Netbank (korábban Takarék)
Takarék MobilAppMBH Bank App (korábban Takarék)
Strázsa MBH Info (korábban Takarék Strázsa)
HírnökMBH Info (korábban Takarék Hírnök)
Takarék VideobankMBH Videobank
Takarék E-BankMBH Direct Bank (korábban Takarék E-Bank)
Takarék VICAMBH Bank (korábban Takarék)
Takarék OpenApiMBH OpenApi (korábban Takarék)

A fúziót követően, 2023. május 1-jétől az MBH Bank hivatalos honlapján, az mbhbank.hu oldalon, az „Online bankolás” gombra kattintva lesznek érhetők az egyes jogelődökhöz kapcsolódó külön-külön internetbanki bejelentkezési felületek.

A név- és arculatváltás az MKB Bank- és Takarékbank-applikációk esetében automatikusan megtörténik, feltéve, hogy az ügyfél mobilkészülékét automatikus frissítésre állították. Ennek híján manuálisan kell frissíteni az applikációkat. Ezek új verziója 2023. május 1-jétől elérhető az alkalmazás-áruházakban.

Az új márka bevezetése kapcsán előfordulhat, hogy az elektronikus csatornákon, egyéb felületeken és dokumentumokon (honlapon, netbankban, mobilalkalmazásban, sms-szövegben, ATM-képernyőn stb.) már 2023. április 28. és április 30. között is az MBH Bank elnevezés és arculat jelenik meg.

Külön szabályokra kell figyelniük azoknak, akik mindkét egyesülő bank ügyfelei. Aki az egyesített banknál fennálló banki termékeit az egyesülést követően még nem látja egy felületen, annak továbbra is meglévő elektronikus csatornáit kell használnia.

Az elektronikus csatornákon elérhető termékek esetében beadott megbízások bankon belüli átvezetésnek minősülnek, de ez a felületen átutalásként jelenik meg, így az átvezetés összege beleszámít az átutalási limitbe.

Az MBH Bank technikai okokból egyelőre az ügyfelek külön kérésére sem tudja az ügyfelek egyik jogelőd bank elektronikus csatornájában található banki termékeit áttenni a másik jogelődhöz tartozó elektronikus csatornába. Ez ügyben türelmet kérnek ügyfelektől.

5. A betétek OBA biztosítása átmenetileg magasabb lesz

Akik a Takarékbankban is rendelkeznek betétszerződéssel a Takarékbankkal megkötött betétszerződésük alapján, azok forint- és/vagy devizabetétei átkerülnek az MBH Bankba.

Az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) által nyújtott betétbiztosítás összeghatára szempontjából a beolvadástól számított három hónapig külön betétnek minősülnek egyazon betétesnek az MKB Banknál és Takarékbanknál elhelyezett betétei. Így ebben az időszakban nagyobb lesz a betéteik biztosítási értékhatára.

6. Kiemelten vigyázni kell a saját adatokra

Az MKB Bank és Takarékbank egyesülése kapcsán megnőhet az adathalász-kísérletek száma. Ezzel kapcsolatban fontos figyelembe venni néhány szabályt.

  • A bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzi az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követel oly módon, hogy bankszámlája vagy valamelyik elektronikus csatornája zárolásával fenyegeti az ügyfelet.
  • A bankok sosem kérik arra ügyfeleiket, hogy telepítsenek bármilyen programot vagy alkalmazást (például víruskeresőt) berendezéseire.
  • A bankok sosem kérik akár elektronikus csatornán, akár telefonos ügyfélszolgálatukon keresztül az ügyfelek bankkártyaadatait és internetes banki azonosítóit.
  • Soha ne a böngésző keresőjén keresztül keress rá a bank oldalára! Minden esetben írd be a bank internetes címét a böngészőbe.
  • Ellenőrizd a böngésződ címsorában szereplő címet, és amennyiben nem „.hu”-ra végződik a cím, azonnal zárd be a böngészőt!
  • Minden esetben olvasd el a jóváhagyó kódot tartalmazó SMS-üzenetet, és ellenőrizd, mihez adod meg a jóváhagyásod!
  • Applikációval történő jóváhagyás esetén is mindig ellenőrizd az aláírandó tranzakciót vagy módosítást!
  • Amennyiben bizonytalan vagy a banktól kapott üzeneteket illetően, hívd a bank telefonos ügyfélszolgálatát!